Mein Schatzi - ein Wunderkind ! Min älskling - ett underbarn!

Gestern waren wir wieder bei einem Eltern-Kind-Treffen. Mein Gedanke, dass Viktor sich enorm schnell entwickelt hat sich wiederum bestätigt: Viktor ist im Schnitt 4-5 cm länger als Gleichaltrige, hat viel grössere Hände und Fuesse und ist zudem der Einzige, der alleine sitzt, wenn auch ein bisschen wackelig. Wir sassen also alle im Kreise, wir Muetter und der kleine Viktor.... Die anderen Babies befanden sich auf dem Boden. Keiner von denen rollt alleine, geschweige denn sitzt. Schon in den letzten Wochen habe ich mich gewundert: Viktor hat also Kleider fuer 9 Monate (sprich 68-74) an und Schuhgrösse 18 (10 Monate)! Tja, er wächst und entwickelt sich also sehr rasch! Bin schon sehr fasziniert und vor allem stolz!

Igår var vi på öppet förskolan här i stan. Jag måste bara berätta hur fascinerad jag är över Viktors framsteg. Viktor är alltså 4 cm längre än de andra 12 bebben födda i samma månad och har dessutom mycket (cirka 2 cm!) större fötter och händer. Detta såg vi på gipsavtryck vi gjorde där. Men det var inte det jag egentligen ville berätta. Vi satt alltså tillsammas, vi mödrar och Viktor, medans de andra små bebisar låg på golvet. Ingen av de kan rulla rund själv eller sitta.... Då börjar jag undra lite, vilket litet underbarn våran Viktor är...



Kommentarer
Postat av: Ullciana

Vad fin han är!! Hoppas ni har det bra?

Vi mår bara bra här i Sigtuna!!

Kramar till er alla, från Ulla

2009-10-05 @ 12:11:29
URL: http://misipis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0