Atmung und Entspannung/Psykoprofylax

Wir waren neulich bei einem geburtsvorbereitenden Atmungs- und Entspannungskurs. Wir haben diesen Kurs von einem anderen Paar empfohlen bekommen. Der Kurs soll uns zeigen, wie und zu welchem Zeitpunkt man bei der Geburt ein- und ausatmet. Man kan es ja mal ausprobieren! Bisher waren wir brave Schueler (ohne Lachkrampf) und Jonas ein guter Coach....

Vi har nu börjat gå på en psykoprofylax-kurs och är efter första mötet nöjda. Vi behövde inte alls skratta under andningsövningar - vi var väldigt uppmärksamma. Nu måste vi bara träna hemma och det är inte så lätt: Jonas tycker att jag måste avslappna min käke men det gör jag ju redan! Nu ska jag öva vidare med min coach.....


Kommentarer
Postat av: Lotta

Vad söta ni är! Saknar er! Kramar från Ryssland

2009-03-18 @ 21:48:19
URL: http://fogantine.blogg.se/
Postat av: kerstin

Hej Sonja och Jonas!

Vilken fin mage du har! Hoppas ni har det bra däruppe!

Jag mår rätt så bra, ska tillbaks på koll 15de.

Synd att vi inte ses i påsk men hälsa familjen i Italien!

Vi ses väl säkert i sommar!

Kram

Kerstin och Göran

2009-03-23 @ 18:31:44
Postat av: Lotta

Lycka till på tentan idag! Puss

2009-03-24 @ 08:27:32
URL: http://fogantine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0