Sodbrennen usw./halsbränna osv.

Sodbrennen begleitet mich schon seit den ersten SSW, aber dass es so schlimm werden kann, hätte ich mir nicht gedacht. Es fuehlt sich an, als hätte ich gerade eine Flasche Grappa verschluckt! Zum heutigen Gebet fuege ich folgendes hinzu:
Liebes Progesteron, lass meinen Schliessmuskel zw. Speiseröhre und Magen in Ruhe (dieses Hormon schränkt nämlich diesen Schliessmuskel ein) und mach', dass er sich wieder ordentlich schliessen kann! Tante Ilse hat gesagt, ich soll Mandeln essen und das habe ich bereits versucht..... andere Hauskuren habe ich auch schon ausprobiert!

So, nun genug geklagt, uns geht es ansonsten sehr gut!



Ibland måste man kunna klaga också. Min halsbränna gör mig galen! Har redan provat olika saker (äta tabletter mot halsbränna, ätit mandlar osv.) men den vill bara inte ge sig. Halsbränna har jag redan fått väldigt tidigt under graviditeten. Att det skulle bli så här besvärligt, trodde jag inte. Snälla, progesteronet, försvinner från ringmuskeln i matstrupen så att den kan sluta sig igen!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: eva

Te med honung är ju om inte annat väldigt gott. Prova.

2009-01-29 @ 20:34:22
Postat av: Sofie

STORT grattis till dig tjejen på födelsedagen:)

Hoppas du haft en bra dag!

Tänker på dig!

Kramar

2009-02-01 @ 16:26:44
Postat av: Sandra

Hej! Roligt med en blogg. Meya sitter med mig vid datorn och pekar på bilderna. Såg att du hittat ett halsband men kula. Jätte fint! Hoppas det gick bra att åka på sjön och att du fick en bra födelsedag.

Kramar

2009-02-02 @ 13:49:28
Postat av: Sonja

Ja, hittade en mamma bula och bytte ut bandet!!!!

2009-02-03 @ 18:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0