Geburtstag auf Eis/Födelsedagsfirandet på is!

Der Fluss/See friert hier 4 Monate zu und zwar so fest, dass sogar Autos und Schneeskooter drauf fahren können. Eine hier in Schweden uebliche sportl. Betätigung ist das Eislaufen auf Schienen. Das musste ausprobiert werden! Zu meinem Geburtstag war es dann soweit! Ein zauberhaftes Erlebnis!

Då var det dags för oss att prova på att åka långfärdsskridskor! I söndags visade sig solen från sin allra bästa sida och det gjorde det hela till en fantastisk dag! Jag längtade verkligen efter en ljus dag på is!

  
Luleå Fluss zugefroren/Luleå Älv

  
Jonas und ich!

   
Camilla und ich; im Hintergrund die Stadt Luleå!

   
Wir beim Wuerstchen essen und heisse Schokolade trinken!


Nach einigen Kilometern wollte die schwangere Sonja etwas Hilfe! Tur att det finns stavar!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag skrev nyss ett inlägg, men jag vet inte om det blev något fel. Oj, vad magen växer! :) Vill ju hinna träffa dig innan bebisen kommer. Vilket fint armband du har på dig på bilden.(ovan) Såg underbart ut med skridskor i solsken. Jag har varit i ett kallt Moskva idag, kul att göra någonting! Kram

2009-02-03 @ 18:34:08
URL: http://fogantine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0